Menu

Jak pokazują badania, dobrze przygotowany dom czy mieszkanie do sprzedaży czy wynajmu, znacznie zwiększa jego wartość rynkową i skraca czas oczekiwania na sfinalizowanie transakcji. Nic zatem dziwnego, że z usług home stagingu korzysta coraz więcej osób. Ale co to w zasadzie jest i jak rozpocząć przygodę z tym zawodem?

Nieruchomości przestronne, czyste i pachnące cieszą się zdecydowanie większym powodzeniem, aniżeli te zaniedbane. Klient, który wchodzi do odnowionego oraz zaaranżowanego pomieszczenia ma również mniejsze wymagania co do negocjacji ceny, a to z kolei jest dla nas dodatkowym zyskiem. Home staging to klucz do szybkiej sprzedaży nieruchomości.

Home staging – co to jest?

Home staging jest niezwykle popularny na zachodzie. To nic innego, jak usługa, która polega na wyczyszczeniu i zaaranżowaniu przestrzeni tak, aby potencjalni kupujący poczuli się swojsko i zakochali się w danej nieruchomości. W skład usługi wchodzi dokładne sprzątanie, powieszenie zasłon oraz drobna aranżacja, dzięki której przestrzenie prezentują się oszałamiająco.

Warto pamiętać, że home staging obejmuje także drobne naprawy, które dodatkowo podnoszą wartość całej nieruchomości, co obniża także przestrzeń do negocjacji potencjalnych kupujących.

Jak rozpocząć home staging?

Home staging możemy rozpocząć na wiele sposobów – najczęściej robimy to w zaciszu domowego ogniska tam stawiając pierwsze kroki. To nic innego, jak właściwa aranżacja przestrzeni, którą możemy sfotografować.
Warto pamiętać, że prezentowane zdjęcia, które dołączymy do portfolio powinny nie tylko być katalogowe, ale pokazywać również ciepło domowego ogniska, które jest niezwykle ważnym zabiegiem psychologicznym.

Home staging – pierwszy krok do sprzedaży

Pierwszym, poważnym krokiem home stagingu jest sprzedaż nieruchomości. Najczęściej jest to nasza nieruchomość, którą we właściwy sposób zaaranżujemy, a tym samym pokażemy nowym nabywcom znakomitą przestrzeń do życia. W home stagingu liczą się nie tylko aranżacje, ale również zapachy, dlatego też warto zastosować neutralne i uniwersalne zapachy, które pobudzą zmysły przyszłych nabywców.

Home staging wykorzystuje się nie tylko do sprzedaży mieszkań, ale też i do wynajmu – przepięknie aranżacje znacznie lepiej przyciągają uwagę potencjalnych najemców aniżeli stare i zaniedbane lokale. Home staging jest niezwykle ciekawym elementem wynajmu i sprzedaży mieszkań, o który warto zadbać aby podnieść wartość nieruchomości – można wykazać się przy tym nie tylko kreatywnością, ale też dobrym gustem i smakiem tworząc wymarzone przestrzenie.